Alva - Presentation av Undri

Undri
Islandshäst
f.05

Undri är en väldigt go häst, men också väldigt speciell. Honom sätter jag inte upp mina kompisar på om jag inte vet att de kan. Han är lätt när det gäller formen och skolorna och flytta för skänklen och allt det. Men när jag ska stanna honom så drar han gärna ut på det och blir stum.. När man rider ut i skolan så kan han dra iväg i full galopp om man inte är själv, allt för att ha tävling med den andra hästen.

Samtidigt som han kan sticka och vara stark så är han otroligt snäll. Han skulle inte heller, precis som Leiknir kunna göra något för att vara dum.

Han har samma färg som Leiknir dock mycket kortare man.

Jag brukar inte rida Undri så ofta, utan det är min syster som rider honom. Men ibland hjälper jag henne när Undri blir för starkt för henne, eller för pigg då jag nästan är två år äldre än henne och har lite mer ben att hålla om med. Även när min syster är sjuk så brukar jag få ta och rida båda hästarna.

han står på samma ställe som Leiknir & jag och syrran rider de tillsammans.

Undrar ni något annat, så fråga!
Clara min syster rider honom:
När jag rider honom:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0