Alva Ohlström - Presentation av "Leiknir från Villtofta"

Leiknir från Villtofta
Islanshäst
f.05

Leiknir, även kallad Lejan och Snyggingen är en helt underbar häst. Jag har ridit honom nu i 2 år, 1 månad och 10 dagar om jag ska vara exakt. Under denna tiden har jag lärt mig massor och han har även utvecklats massor. Från att jag inte kunde få honom i form till nu när han börjar kunna bära sig själv. Det är en väldigt stor utveckling för mig. 

Leiknir är väldigt speciell och faktiskt ganska svår att rida. Men han skulle aldrig kunna göra något för att vara dum. Jag har haft med mig vänner som aldrig tidigare ridit som jag låtit sitta upp på honom och de har klarat honom i både skritt och trav. 

Jag rider Leiknir två gånger i veckan. En gång på vardagarna och en dag på helgen. 

På sommaren är Leiknir nästan helt svart och har världens underbaraste päls. Jätte len och jätte blank. På vintern är han lite sådär grå, brun för att han är klippt. Han har en otroligt lång man, den går enda ner på bogen. 

Både han och jag älskar att hoppa, och han är äldigt duktig på det också!

Är det något mer ni vill veta om Leiknir så bara fråga, kommer inte på något just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0