Hanna - spö

det har ju varit en hel del om spön om i ponnyakuten och zetterman's sätt att använda dom på.
Jag tycker det var ganska rätt att använda dom på då det bara är jävulsskap musse håller på med. för när han väl går framåt över hindrena tycker han faktiskt att det är kul!
men när det kommer onödigt mycket spö , då äre kört för min del. tex i galopp där som spöar hästarna hela tiden för att dom ska gå fortare? men dom kanske inte kan gå fortare? det är iaf vad jag tänker!
Jag rider oftast med spö på Golden som en hjälp. då hon ofta kan vara väldigt okänslig ibland, så kan jag ha den som en hjälp!
det ända jag använder det med är att jag "duttar" lite på henne när det behövs!
Vad har ni för tycken om spö?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0