Hanna - Presentation om mej och Västergårdens Golden eye

Jag heter Hanna och bor strax utanför den lilla staden Östersund.
Där bor jag på en stor gård med min familj. Mamma, Pappa, bror & låtsas syster. vi har även 2 Hundar, 2 Katter & 2 Hästar (+1 annans häst).
Jag är snart 15 år, alltså född 1997, och mina största intressen är Hästar, fota och friidrott mest.
Jag har en egen häst som heter Västergårdens Golden eye, som är en 16årig New Forest-sto.
Henne köpte jag för snart ett år sedan (15 April). När hon kom hade hon stått och haft föl i minst 4 år, alltså hade hon 0 muskler eller kondition. hon kunde knappt något i ridningen. hon var stressad och allmänt jobbig. en period körde vi rodeo varje ridpass. men med hård träning har vi kommit så hon går samlta varje ridpass, bär sig själv till o med. och hoppar bana just nu upp till 70-80 cm och klarar en LC:1 hyfsat bra!
Vi satsar främst på hoppning, men ska även försöka komma ut på någon dressyrtävling i sommar.
jag håller fortfarande på att muskla upp henne, och vi ska börja ut och tävla i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0