Hanna - Ny häst?

ja, igår var jag o provred en häst vid namn Glossy!
hon är (tro det eller ej) ett varmblodsto på 8 år. nej, den ser inte ut som ett varmblod eller beter sej som en heller @ all.
Hon var riktigt fin, lätt att rida med väldigt fina och mjuka steg! hon var väldigt lätt att få ner i form också, mest bara att ta i tyglarna.
Mamma blev nog också väldigt förvånad för hon var så fin. Det ända mamma oroar sej över är att det är ett varmblod. Men både jag och min låtsassyster tror att mamma&pappa har köpt glossy utan att säga nåt till oss. ;)
man får hålla alla tummar! :)
Jag tror att ägaren sa att glossys syster gick 110 i hoppning också.
Glossy blev aldrig en travhäst pga att varken henne mamma,pappa,mormor,farfar osvosv hade sprungit in några pengar. så hon blev inkörd vid 2 år, stog bara tills hon blev 6 år(?). Och hon kändes väldigt liten att rida!
Hon sa även att det har varit massa som har varit och provridit för medryttare, men ingen som hade ridit henne lika bra som mej (a'
Har precis varit o provridit denna storhäst! Riktigt fin faktiskt! Hoppas mamma och pappa godkänner att köpa henne (a' hon var väldigt mjuk i lättsam och rida, och inte alls svår att få i form eller nåt. Väldigt mjuka och fina steg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0