Alva - Min åsikt om hjälpmedel vid ridning SPÖ

OBS: KOM I HÅG ATT DETTA ÄR MIN SYN PÅ SAKERNA. DU BEHÖVER ABSOLUT INTE HÅLLA MED!

Här kommer jag skriva lite om vad jag tycker om tillexempel: Spö, sporrar, olika slags bett, hjälptyglar osv.

Börjar med...

Spö

Jag har aboslut ingenting emot spö om det används på rätt sätt. Själv rider jag alltid med spö på både Leiknir och Undri. Jag använder det som en liten extra hjälp när hästen inte lyssnar riktigt på skänklen, då lägger jag spöet på baken eller petar lite lätt för att hästen ska vakna. Båda hästarna är väldigt känsliga för spöet så man behöver oftast bara lägga det lite lätt för att de ska vakna.
Sen finns där folk som använder spöet på fel sätt. Det är en helt annan sak. Folk använder spöet mer och mer som bestraffning för hästen, vilket är väldigt fel tycker jag.
Spöet ska användas som en liten extra hjälp vid rätt tillfälle, inte bestraffning för hästen!

här anänder jag spö, precis som alltid annars ;)
OBS: KOM I HÅG ATT DETTA ÄR MIN SYN PÅ SAKERNA. DU BEHÖVER ABSOLUT INTE HÅLLA MED!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0