Alva - Hemma

hejsan!

Nu har jag kommit hem från hästarna, gud vad Lejan är underbar. Han utvecklas så sjukt mycket för tillfället. Kommer ihåg i höstas, gud jag var nära på att sluta rida honom för jag var så trött på det han höll på med. Han bara tog bettet och så stack han i både trav och galopp. Han vägrade att lyda mig i någon gångart, men i skritten kunde jag iallafall kontrolera farten. Han gick även och slog med huvudet hela tiden.

Men nu,
nu bär han sig själv nästan helt i traven. Skritten och galoppen behöver han lite hjälp med, men här är han också på god utveckling. Han är så härlig.. Skulle viljat haft film på detta ridpasset. Men nej, så blev det inte då det bara var jag och syrran som red och hon rider lilla Undri, så ja. 

Här får ni en film på oss från den 3 mars. På denna tiden som har gått från detta filmades, så känner jag stor uteckling på honom. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0