Alva - Hästarna i måndags

Jag skrev ju aldrig om hur hästarna var i mådags, så tänkte göra det nu!

Började med att rida ut på Undri en tur i skogen, han var väldigt pigg och svarade direkt för skänklen. Sen i och med att han var så pigg så tog han inte mina halvhalter och över huvud taget min hand så bra. Men fick tag på han väldigt bra i mot slutet! Red en runda vi kallar "Fotbollsplanen" och där är en stig innan man går förbi fotbollsplanen, och på den stigen så red jag väl fram och tillbaka två gånger mest för att han skulle få joba lite. Tränade mycket samla och öka, han skötte sig väl bra tills vi skulle över en liten stig som det rann vatten under. Han hade verkat konstig med syrran där i söndags också, men jag tänkte att det är väl bara som han tramsade.

När jag skulle över den stigen så reste han sig helt utan något tecken innan, så jag hängde inte riktigt med där och råkade väl dra han lite i munnen. Jag vände på stigen igen då han stack ut i lite buskar och så efter han rest sig och han gjorde samma sak igen dock var jag berädd denna gången. Jag testade igen och han gjorde samma sak den tredje gången, då hoppade jag av och ledde över honom. Han verkade väldigt tveksam och ville först inte gå, sen när vi väl kom över vattnet stannade jag och backade tillbaka och sen gick fram igen. Då tyckte han inte det var något konstigt och han har aldrig reagerat så tidigare, så det är väl bara lite trams.

Sen tog jag ut Leiknir till banan. Han hade varit så fin där på söndagen så jag ville fortsätta med det jag gjort då. Tränade på att han skulle hålla nere huvudet och jobba med ryggen utan att jag skulle behöva vara p honom hela tiden. I början var han inte riktigt med på noterna utan ville mest leka runt. Dock släppte det efter jag värt upp honom. 

Jag tog fram en bom och la den på ena sidan av volten. Red över den i både skritt, trav och galopp. Gjorde volten mindre runt bommen så han kom snävare på den ibland och ibland gjorde jag volten så att han kom helt rakt på bommen. Allt för att få honom lyssna. Han var jätte duktig!

Jag är iallfall nöjd med båda ridpassen överlag.
En liten bild från när jag ridit klart Leiknir!♥
gud vad rörigt inlägg, men somsagt är sjuk och känner mig väldigt rörig överlag idag..

Kommentarer
Postat av: fanny

bloglovinbyte? :)

2012-04-19 @ 20:20:44
URL: http://ourweekday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0