Alva - "Bästa" ridpasset på länge!!

Gud, börjar med att säga att under hela ridpasset ösregnade (dock men några minuters uppehåll ibland) , och jag var blöt enda in på huden när jag ridit klart. Inte den bästa starten kanske. Tänke att jag får göra det bästa av situationen. 

Skrittade fram Leiknir påvägen till paddocken, tar ca 10 minuter, hästen var pigg, PIGGARE än vad han brukar va.. haha ni skulle sett lille killen, när syrran stod och fixade stigläderna och spände sadelgjorden så stod Leiknir och trampa runt, slog med huvudet, ville bara framåt. haha, det har han aldrig gjort tidigare (kan till lägga att det var uppehåll från regnet då). Härlig känsla när hästen är så, då vet jag att det blir ett bra ridpass. 

Han började söka sig mot bettet och neråt redan efter jag skrittat kanske två minuter?! Grymt för att vara Leiknir, han ville verkligen jobba, så jag tog lite i honom redan från start, bara så att jag hade kontakt i munnen, vilket han trivdes super bra med! 

När vi kom bort till paddocken så stod det lite hinder uppe, just då regnade det inte så mycket, så vi värmde upp hästarna lite i trav och galopp och måste ara till lägga att Leiknir var finare än finast i trav och skritt idag! Gud vilken känsla!!! 

Hoppade lite på hinderna, tränade att lägga ihop det så det blev som en liten bana. Dock hoppade jag inte när det regnade som värst, då skrittade jag bara runt så att han höll sig varm. 

Helt klart det mest lyckade ridpasset, okej, känslan fanns iallafall och den var underbar på hur länge som helt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0